Mail overzetten van hotmail naar Gmail

11

april 13, 2008 door Tim

Zo goed als hotmail werkt en zijn diensten volpropt met onnodige reclame leek het mij tijd om mijn vriendin in te leiden in het Google Gmail wereldje. Hoe pragmatisch ook elke Microsoft applicatie, ondersteunt door debiele marketing, de mensen hun zieltje doen verkopen aan allerlei half afgewerkte applicaties … het is duidelijk dat “Microschoft” geen kaas heeft gegeten van duidelijke applicaties. Laat staan van WEBapplicaties. Maar goed laten we zwijgen over een OSX waar de optie “extra niveau” vergeten is…



Natuurlijk heeft “Microboegt” ervoor gezorgd dat je noch emails uit je hotmail kunt forwarden naar een ander email adres (buiten dat het @msn, @live.com of een @hotmail.com adres is), noch je emails kunt exporteren om eventueel te gebruiken als backup of te stockeren op je eigen pc. Dit bewijst nog maar eens hoe bang ze zijn dat de concurrentie beter zou kunnen zijn. Mijn mening : “en terecht”.
Ze vergeten alleen dat er mensen zijn in de IT-wereld die nadenken en logischer vooruit denken dan alle nutteloze bureaucratische analyses die meer tijd verspillen dan kwalitatief hoogstaand werk leveren.

Genoeg op de kap van Microsoft gezeten … aan het werk!

1. Enable IMAP for Gmail.

2. Download Windows Live Mail.

3. Voeg de Hotmail accounts van de Windows Live Mail’s interface toe aan de applicatie.

4. Voeg ook je Gmail account toe met de manuele configuratie van de IMAP settings.

5.Selecteer al je hotmail berichten en kies door rechtermuisknop op de berichten te klikken om deze te kopiëren naar de inbox van je Gmail.

Dat had Microsoft toch even over het hoofd gezien in hun eigen applicatie!
Zo zal Bill Gates toch enkele zieltjes verloren zijn aan zijn hotmail applicatie…
Thank God! of nee “Thank Gmail”!

11 thoughts on “Mail overzetten van hotmail naar Gmail

  1. Wouter zegt:

    Werkt perfect!

  2. Ruben zegt:

    Werkt alleen niet als je gebruik maakt van een Mac :(
    Ik kan namelijk windows live niet downloaden!

  3. Hans zegt:

    En het is nu nog eenvoudiger…. 1. Maak een gmail-account aan. 2. Ga naar ‘Instellingen’ en kies voor Accounts / Importeren. 3. Vul je hotmail / life account in en je wachtwoord. 4. En tralala …. de mail is een paar uurtjes later geïmporteerd. 5. Maak op je eigen mailprogramma (outlook, applemail, etc) een Gmail – IMAP account aan. 6. Sleep je email naar de juiste mappen.

    Het mooie is …. gmail neemt keurig alle mappen over en importeert precies de data die voor jou belangrijk is.

  4. Marten zegt:

    Hans dank je wel voor de tip.
    Beter goede info dan alleen gezeur over Microsoft.
    Wanneer wordt die verroeste strijdbijl eens begraven!!!

  5. JohnR zegt:

    Geniaal; bedankt!
    @Hans: jouw tip is weliswaar makkelijker, maar hij neemt niet alle berichten mee heb ik gemerkt. Wat de criteria zijn ben ik echter nog niet achter.

    • Hans zegt:

      Hi JohnR,
      Ik heb de migratie nu een paar keer uitgevoerd. Het kost echt wel wat tijd om alle berichten over te krijgen. En op de een of andere manier telt Gmail de berichten anders dan Hotmail. Als je de berichten vanuit Gmail hebt versleept, moet het aantal wel gelijk zijn aan Hotmail.
      In een situatie heb ik, omdat ik er zelf onzeker over was, de hele migratie gewoon opnieuw gestart. Maar ja, dat hoeft eigenlijk alleen maar als je mappen uit Hotmail niet overeenkomen met de mappen uit je ‘nieuwe’ mailapplicatie.

  6. ademar zegt:

    Beste, het account is geblokkeerd ??? dus ik heb geen geldig paswoord ??
    Ik kan mijn berichten niet importeren…iemand een oplossing, dank U
    een andere pasw krijg ik blijkbaar niet wegens de juiste vragen niet meer te kunnen beantwoorden…originele antwoorden zijn weg natuurlijk..dus klopt er niks van de ingaven die destijds ingegeven werden…

    • Hans zegt:

      Ademar, het is een beetje onduidelijk welke account geblokkeerd is. Als contact met Microsoft of Google niet werkt, is het starten van een nieuw account wellicht de beste oplossing?

  7. Rob zegt:

    Mijn hotmail account is geblokkeerd. Ben al een paar dagen bezig met Windows Live Solution Centre maar die schijnen niet te (willen) begrijpen dat ik ben wie ik ben. Ik ben het nu echt zat en wil mijn Gmail account permanent gaan gebruiken. Toevallig 1 week geleden back-up van emails gemaakt met MailStore Home programma. Ik wil uiteraard al mijn emails overzetten naar Gmail maar kan dus niet inloggen in Hotmail of Windows Live Mail.
    Bestaat hier ook een oplossing voor?

    • hans zegt:

      Hi Rob, ik zou proberen je mail te restoren met een offline mailpakket. Wellicht moet je wel even een nieuw account aanmaken. Ik heb persoonlijk geen ervaring met Mailstore Home maar deze tekst spreekt eigenlijk voor zich: Easy Migration of Emails – Changing email service providers (e.g. from Yahoo! Mail to Gmail) often fails because existing emails cannot be transferred. MailStore Home email archiving allows you to solve this problem easily. Kortom, nieuw accountje en je mail migreren met hulp van Easy Migration??

Geef een reactie

Kalender

april 2008
M D W D V Z Z
« mrt   mei »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

Blog Stats

  • 171,133 hits

My Bookmarks

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

