GloFiish M700

1

maart 18, 2008 door Tim


Nu dat ik mijn M700 al meer dan een jaar bezit lijkt het mij tijd om mijn ervaring te delen. Ik ben een van de eerste die vol verwachting zat te wachten op de eerste exemplaren van dit toestel. Ik wens absolute kwaliteit voor mijn geld en zal niet snel enthousiast zijn over iets indien het niet volledig naar mijn zin is.

Algemeen
Vroeger, het leven voor mijn GloFiish M700, had ik al enkele gsm toestellen versleten waaronder Nokia, Panasonic en heel even een Sony Ericson, welke als laatste pure “crap” was. Toen ik begon met website ontwikkeling begon mijn agenda snel vol te staan en moest ik ook elke keer naar de klant toe. Zo was de M700 een jaar terug de goedkoopste en meest volledige oplossing. De hoofd argumenten voor mij om over te gaan tot aankoop waren de telefoon/internet/gps mogelijkheid die terug te vinden waren in een toestel voor een vette 500€. Als je die drie toestellen apart moet rondzeulen ben je bezig met een gsm, laptop en gpstoestel welke allemaal stuk of kwijt kunnen gaan. Daarom liever één toestel dat je constant bij je draagt.

Software
De meegeleverde software is redelijk uitgebreid maar laat op vele vlakken te wensen over. Er zijn veel betere pakketten beschikbaar op de markt die veel meer kunnen en duidelijker gestructureerd zijn( bijvoorbeeld foto slideshows, video, audio opname ed.) Algemeen gezien komen de meegeleverde zaken buiten de standaard windows toepassingen wat rommelig en goedkoop over. Buiten de kwaliteit en basis functies doen ze hun werk goed.

Beeld
Het beeld is duidelijk en zeer helder. Bij zonnig weer zie je jammer genoeg geen barst, maar dat is nu eenmaal eigen aan dergelijke schermen. Snel bewegende beelden als film en (3D-)games zijn perfect weergegeven en zijn een lust voor het oog.
Bij het drukken op het scherm komt het vaak voor dat men harder moet drukken dan verwacht. Natuurlijk zit er een bescherm plastiekje op wat bijdraagt tot dit fenomeen.

Geluid
De meegeleverde oortjes doen hun dienst maar zijn eerder van een basis kwaliteit. Perfect om in de auto te telefoneren dus. Wat betreft de externe speaker heeft deze het na een half jaar begeven onder mijn toch wel zeer intens gebruik van het toestel. Dit wil zeggen dat ik geen inkomende telefoontjes kan horen noch muziek kan beluisteren. Jammer dat dit toestel/hardware een zwak heeft voor een intens dagelijks gebruik.

Fototoestel
De beeldkwaliteit van de genomen filmpjes en foto’s is van erbarmelijke kwaliteit en kan men eerder vergelijken met de standaard gsm met foto. Laten we zeggen dat deze optie er op zit voor situaties als een aanrijding of een foto te nemen wanneer men het fototoestel niet op zak heeft.

GPS
De gps functie doet het werkelijk subliem en is een geweldige functie die bijna niet meer weg te denken is. Een keer heb ik een software matig probleem ondervonden dat mijn gps amper nog signaal opving. Dit was te wijten aan enkele tweaks in het geheugen waardoor de CPU te veel moest overnemen. Geen groot probleem.

Batterij
De batterij is altijd al de zwakke schakel geweest in mobiele apparatuur, de M700 is hier geen uitzondering op. Op het moment van spreken houdt mijn batterij het niet langer uit dan een dag in stand-by. Een carkit is dus geen overbodige luxe als je veel op de baan zit. Standaard zit er een adapter bij voor thuis of kantoor.

Conclusie
Een geweldig toestel voor een eerlijke prijs.
Gezien de X800 op de markt is hoop ik dat ze deze wat steviger in het vel hebben gestoken en rekening hebben gehouden met het feit dat het toestel ook langer dan een dag moet kunnen gebruikt worden.
Op sommige momenten mag de CPU net ietsje pittiger uit de hoek komen, zeker als het op een TOMTOM of andere zwaardere pakketten aankomt.

Product Specificaties
Fabrikantcode 4717276002596
Fysieke Eigenschappen
Lengte 11,7 cm
Breedte 5,9 cm
Dikte 1,9 cm
Gewicht 165 gram
Kleur Zilver,Grijs
Antenne Intern
Geheugen
Intern RAM-geheugen 64 MB
Intern ROM-geheugen 128 MB
Geheugenkaart microSD (micro Secure Digital)
Systeem
Processortype Samsung S3C2442
Processor-kloksnelheid 400 MHz
Besturingssysteem Windows Mobile 6 Professional
Taal besturingssysteem Engels
USB-verbinding USB 1.1
Beeldscherm
Schermtype Transflective TFT
Schermresolutie 240×320 pixels
Schermdiagonaal 2,8 inch
Kleurdiepte Full color
Wireless
Bluetooth Ja
Bluetooth-versie 2.0
Bluetooth-klasse II
Bluetooth headset-profiel Ja
Wireless LAN 802.11b/g
WLAN-beveiliging WPA,WEP
Infrarood (IrDA) Nee
GSM/GPRS Ja
Tekstinvoer
Volwaardig toetsenbord Ja
Toetsenbordindeling QWERTY
Virtueel QWERTY-toetsenbord Ja
Handschriftherkenning Ja
Navigatie-interface
Directional pad 5-wegs
Stylus Ja
Touchscreen Ja
Spraakherkenning
Voice command Ja
Voice dialling Ja
Multimedia
Audio-out Micro-jack 2,5 mm
Voicerecorder Ja
Luidspreker Ja
FM-radio Ja
Camera Ja
Megapixels 2.0 Megapixels
Accu
Stroomvoorziening Li-Polymeer-accu
Accusterkte 1530 mAh
Verwisselbare accu Ja
Stand-bytijd (max.) 200 uur
Spreektijd (max.) 7 uur
Software
Standaard bijgeleverde software Contacten,Agenda,Pocket PowerPoint,Pocket Outlook,Notities,Taken,Inbox,Microsoft Reader,MSN Messenger,Calculator,File Explorer,Pictures,Pocket Excel,Pocket Word,Windows Media Player,Internet Explorer
GSM/GPRS/UMTS
GSM/GPRS Ja
Frequenties 1900,1800,850,900 MHz
GPRS-klasse 10
HSDPA Nee
UMTS Nee
HSCSD Nee
EDGE Ja
SMS Ja
MMS Ja
GPS
GPS ingebouwd Ja
Kaartdekking geen
GPS-module SiRFstar III
GPS-kanalen 20
Desktop Connectivity
Outlook-synchronisatie Ja (Activesync)
Exchange-ondersteuning Ja (t/m Exchange 2003)
Type aansluiting mini-USB
Overigen
Trilfunctie Ja
Handleiding Engels (CD/DVD),Engels (schriftelijk)
Minimale systeemeisen Windows 2000/XP,Systeembeheerdersrechten / Administrator rights,CD-station
Waterdicht (IPX7) Nee
Garantietermijn 2 jaar
Garantietype Carry-in garantie
Functionaliteit PDA met GPS

One thought on “GloFiish M700

  1. verelst zegt:

    GEachte,

    Ik krijg constant meldingeno p mijn glofiish dat het geheuge te vol is en dat ik bestanden moet wissen. Hierdoor werkt de pda maar voor 30 % meer? Is dit probleem bekend? Wat kan ik er aan doen?

    Ik heb al heel veel documenten gewist.

Geef een reactie

Kalender

maart 2008
M D W D V Z Z
    Apr »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Blog Stats

  • 203,580 hits

My Bookmarks

