3d engines van toen en nu

Een reactie plaatsen

april 3, 2008 door Tim

Wolfenstein 3DLang lang geleden in het begin dat spelletjes 3d begonnen er uit te zien wertke men met sprites (zie rechts Wolfenstein 3D, mijn eerste PC spel). Vandaag kan men enkel nog spreken van werkelijk 3d geweld dat zware CPU kracht vraagt van onze systemen. Het moment dat de natuuractivisten het van de daken schreeuwen dat onze energieconsumptie over de top is, rammen we nog snel even een SLI setup van de snelste GeForce in onze computers om de laatste nieuwe spelletjes te spelen. Met onze +600 Watt voeding kunnen we heel de zever draaiende houden en natuurlijk gaan we nog verder om de koelingselementen van stroom te voorzien. Zie onder de laatste nieuwe engine die commerciëel is uitgebracht van het spel Crysis.
Enig idee hoeveel van deze energievreters bestaan?
Kijk eens hier:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_game_engines

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Kalender

april 2008
M D W D V Z Z
« Mrt   Mei »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

Blog Stats

  • 203,580 hits

My Bookmarks

%d bloggers op de volgende wijze: