Lastige klanten

Een reactie plaatsen

april 15, 2008 door Tim

Hoe je woede beheersen?
Als je je kwaad voelt worden omdat een klant zich super onbeleefd gedraagt, dan heeft het geen zin om die woede weg te duwen. Daarmee los je niks op. Zoek eerst naar de specifieke reden waarom je zo kwaad bent:

  • Het kan je doen denken aan iets dat je vroeger hebt meegemaakt
  • Of iemand raakt jouw zwakke plek die je zo probeert te verbergen

Wat als je je toch kwaad voelt worden?

  • Diep in- en uitademen
  • Je lichaam ontspannen en spieren relaxen
  • Even weggaan uit de kamer en naar buiten gaan
  • De klant diplomatisch doorspelen naar een collega
  • Na de confrontatie op een discrete plaats je irritaties laten gaan: stampen, vloeken, uitblazen
  • Denken: “dit heeft niets met mij persoonlijk te maken”
  • Jezelf overtuigen dat jij je best gedaan hebt in deze situatie
  • Probeer zoveel mogelijk te relativeren
  • Jezelf voorhouden: “ik laat me niet uit m’n tent lokken want dat is precies wat de andere wil”
  • Denk gewoon: ‘”ik ben straks weer weg, ik ben er gelukkig niet mee getrouwd”
MS
16:38 – 03/04/2008 Copyright © m24.be

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Kalender

april 2008
M D W D V Z Z
« Mrt   Mei »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

Blog Stats

  • 203,525 hits

My Bookmarks

%d bloggers op de volgende wijze: