Waar gaat die Belgische radio toch naartoe …

1

maart 4, 2009 door Tim

Om met de deur in huis te vallen is mijn antwoord: “Naar de afgrond”.
Jongeren krijgen amper een eerlijke kans van de platenfirma’s en media. Vriendjes politiek viert hoog tij en platte commerce is een must om je product in de kijker te stellen. Muziek is geen muziek meer zonder een “shit load” aan lichtzinnige merchandising en reclame.

Het is dan ook in 2008 dat de VRT zijn radio donna zou vernieuwen. Het nieuwste format dat radio maken zou verheffen tot een nieuw era. Allesinds zo stelden ze het voor aan de modale Belg. Luchtbellen opblazen tot lachwekkende proporties zodoende dat het resultaat enkel nog een erger effect zou krijgen. Het kwam dan ook neer op een van de grootste flop betreffende marketing in Belgische historie op vlak van overheidsprojecten.

Peter van de Veiren beloofde ons een geweldig format, maar kwam opzetten met niet meer dan een al eeuwen oud principe van commercialisme: gebruik bij het verkopen een bekend gezicht. En of! Niet één, maar een heel leger aan deze idioten! Ze zetten een hoop BV’s achter de microfoon die iedereen al kotsbeu is van op TV. Nu gaan die klungels van de VRT die geiten nog laten mekkeren op de radio zeker? Om maar te zwijgen van de inhoud van de programma’s…

Wat de muziekale smaak betreft gaat het nog steeds volgens dezelfde trend: berg af … dieper de afgrond in. Domme lichtzinnige muziek zonder enige vorm van kwaliteitsnormen. Reclame in het midden van de tracks, afkappen van nummers. Geen respect voor de producent en artiest… Laat staan voor binnenlandse producten een kans te geven. Ze weigeren het gewoon zonder reden.
Als je dan toch een onbekend nummer vraagt om te draaien doen ze direct alsof hun neus bloedt. Zo gaat het bij StuBru, MnM, Radio2 … Bij de kleinere radio’s doen ze tenminste nog de moeite om de track te zoeken en achtergrondinformatie over te zoeken. Om maar te zeggen dat ze daar bij de VRT enkele achterlijke apen in dienst hebben die de playlists samenstellen. We zwijgen vooral over de “replay frequentie” van bepaalde nummers (vooral dan buitenlandse crap artiesten). Van te voren vastleggen wat men gaat spelen is dus GEEN radiomaken. Radio maken is inspelen op de vraag van het publiek, niet elk uur domme spelletjes spelen. Wat interesseert mij dat nu dat iemand anders iets wint? AUB. niet weer een uur van nintendo muziek en erdoor lullen met de meest oppervlakkige informatie.

Van mij mag de VRT geprivatiseerd worden zodoende dat ze snel op een faillissement afstevenen en er plaats is voor frisse ondernemers die plaats krijgen op de frequentieband. Om nog maar te zwijgen over het monopolie van de VRT op digitale radio waar anderen niet eens de kans krijgen… Danku overheid voor het “geweldig” investeren van ons belastingsgeld.

One thought on “Waar gaat die Belgische radio toch naartoe …

  1. evanhaut zegt:

    groot gelijk! revolutie! nu!!!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Kalender

maart 2009
M D W D V Z Z
« Feb   Apr »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Blog Stats

  • 203,525 hits

My Bookmarks

%d bloggers op de volgende wijze: