Dertig Afghaanse sans-papiers in hongerstaking in Brussel

3

maart 15, 2010 door Tim

Een dertigtal Afghanen die wachten op regularisatie zijn gisteren in hongerstaking gegaan in de lokalen van de vzw Subterra in Elsene. Ze bezetten die al twee weken.

Een dertigtal Afghanen, mannen van 30 tot 45 jaar, bezetten sinds twee weken de lokalen van het Latijns-Amerikaanse cultureel centrum in Elsene. “Omdat ze geen andere keuze hadden, beslisten ze om te stoppen met eten”, zei Oscar Flores, verantwoordelijke van de Coördinatie tegen de Razzia’s, Uitwijzingen en voor de Regularisatie. “Melchior Wathelet, staatssecretaris voor Migratie- en Asielbeleid blijft asiel en bescherming weigeren door uit te wijzen richting oorlog en dood.” (belga/ypu)

3 thoughts on “Dertig Afghaanse sans-papiers in hongerstaking in Brussel

  1. chattim zegt:

    En dan krijg je dus de reactie : “een echte schande, deze mensen zo laten verhongeren! ik eis 500euro per dag per asielzoeker verdorie! Maa wel niet van mijn dop of kindergeld en mijn andere uitkeringen he! Wij willen onze bmw houden! En van mijn zoon zijn druggeld ook afblijven! Jullie moeten voor ons werken, domme belgen! Of anders wij heel boos worden en alles stukslaan in Molenbeek!”

  2. Jonas Mayeur zegt:

    @chattim: heb je de bovenstaande reactie zelf verzonnen? of heb je ze echt van iemand gehoord?

  3. chattim zegt:

    Misschien even de referentie checken?

    >> belga/ypu

    En misschien wat meer het nieuws volgen? Woon jij in zo’n buurt? Ik toevallig wel. Aan jouw reactie te zien is de kans klein dat jij dat ook doet, maar ik geef het een kans … Lijkt me dat sommige mensen een realiteitscheck nodig hebben in België.

Geef een reactie

Kalender

maart 2010
M D W D V Z Z
« Feb   Apr »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Blog Stats

  • 203,580 hits

My Bookmarks

