Yarvik TAB410 / 411 Review

79

augustus 28, 2011 door Tim


Mijn nieuwe aanwinst is een YARVIK TAB410.  Eerst wou ik echter een iPad kopen maar gezien het grote prijsverschil wou ik toch eerst deze TAB410 proberen. Een lijstje welke punten mij in de eerste week opvielen…

Positieve punten:
– Jammer genoeg is de WIFI een beetje aan de trage kant, maar het doet z’n ding wel.
– Speelt spelletjes in 2D in een aanvaardbare staat.
– Google Accounts zijn makkelijk toe te voegen (zoals op android telefoon).
– Basis applicaties werken naar behoren (Webcam, Soundrecorder, App Beheer, Gallery, File Browser, etc)
– Stevig apparaat.
– Prijs/Kwaliteit verhouding is zeer goed.
– Batterij: 4u opladen = 6u intensief gebruik (youtube, surfen, mailen, facebook, twitter, vakantie filmpjes en foto’s bekijken over netwerk)

Negatieve punten:
– Wat mij vooral stoort is de afwezigheid van de “Android Market”, maar daar heb je alternatieven voor zoals appbrain ea. consoorten.
– Afwezigheid van Android 3, Android 2.2 is al een beetje achterhaald gezien deze versie voor smartphones is ontworpen.
– Gewicht is juist wat aan de zware kant.
– Soms wel erg traag in omgang, daar waar je verwacht dat de tablet juist het minste resources nodig heeft.
– Geen multi-touch screen.
– 3D games/programma’s mag je vergeten.

Algemene bedenkingen:

Het apparaat mag dan goedkoop zijn, je krijgt er meer voor dan je verwacht (vooral een stevig apparaat). Het is allemaal wat aan de trage kant. Ik heb zelf een tweak tooltje op m’n tablet geplaatst waardoor alles vlotter verliep en nu merk je bijna geen haperingen meer.
Spelletjes zoals Angry Birds draait de tab ook zonder tweaks perfect speelbaar. Het surfen op internet verloopt een beetje sloom, maar je geraakt aan de informatie die je zoekt op een acceptabele manier.

Gezien de beperkte mogelijkheden van de software en de afwezigheid van de Android Market is deze tab niet aan te raden voor mensen die geen basis kennis hebben van Android toestellen, tenzij ze alleen willen surfen en hun mail checken. Indien men AppBrain of andere market alternatieven aan de praat kunnen krijgen vervalt dit argument.

Kortom:
Een leuke instap, men moet echter wel rekening houden dat de software beperkt is en dat men moet weten hoe men een alternatief moet kunnen vinden voor het ontbreken van de “Android Market”. Voor deze prijs kun je gewoon geen iPad ervaring verwachten, maar de tablet doet zijn best om een leuke tijdbesteding te bieden.

Een aanrader voor wie weet wat hij koopt!

Specificaties:
– Geleverde stroom door de batterij: 3500 mAh
– Opslagcapaciteit: 4 GB
– Uitbreidingsslots  MicroSD™ uitbreidbaar tot 64 GB totaal (2 x 32 GB)
– Processor-kloksnelheid: 1000 MHz
– Chipset  InfoTMIC IMAPX210 ARM11
– Intern geheugen: 512 MB
– Beeldscherm: Resistive touch
– Beeldschermdiagonaal: 10 inch
– Resolutie: 1024 x 600 pixels
– Ingebouwde microfoon
– Aantal ingebouwde luidsprekers: 2
– USB 2.0 poorten: 2
– Aantal Ethernet LAN (RJ-45)-poorten: 1
– Luidspreker/ koptelefoon/ line-out uitgang: 1
– Aansluiting voor netstroomadapter: 1
– TV aansluiting: 1 (Mini HDMI 1.3)
– Port replicator: 1
– Gewicht: 0.692 kg
– Afmetingen B x D x H: 270 x 171 x 16 mm
– Batterijtechnologie: Lithium
– AC adapter ingangsspanning: 100-240 V
– AC adapter uitgangsspanning: 9 V
– AC adapter uitgangsstroom: 2.5 A
– Draadloze technologie: IEEE 802.11 b/g 11 Mbps to 54 Mbps

79 thoughts on “Yarvik TAB410 / 411 Review

  1. john zegt:

    bedankt voor je review!

  2. Jaap zegt:

    Tim, bedankt voor je review. Ik ben het met je eens. Als je de tablet wil gebruiken voor wat ebook lezen, pdf bekijken, filmpje kijken en het wat lichtere internetwerk dan is deze tablet helemaal in orde. Te meer omdat je er 2 USB2 aansluitingen en 2 MicroSD slots bij krijgt, wat toch wel een luxe is. Je moet hem niet nemen voor z’n snelheid; bij een benchmark (Quadrant) kwam mijn HTC Desire HD er 4x (!) sneller uit dan deze tablet.
    Welk tweak tooltje heb je eigenlijk geïnstalleerd en hoe heb je Appbrain aan de praat gekregen? En is het je misschien ook al gelukt om video chat aan de praat te krijgen? Skype ondersteunt dat op deze tablet niet en Fringe evenmin.
    Verder vielen mij nog een paar dingen op:
    – De bovenste laag folie lijkt niet overal even strak op de tablet te zitten, op plekken waar wat meer speling zit zie je het folie een beetje bewegen en geeft het een tikkend geluid als je iets aanklikt. Dit lijkt mij niet normaal, maar het kan komen doordat ik een capacitive touchscreen gewend ben… Bovendien zit er onder één van de lagen een vuiltje (niet weg te poetsen dus), eigenlijk ook wel een beetje jammer, maar misschien mag je voor deze prijs geen perfectie verwachten.
    – De aan/uit-knop fungeert soms als scherm-uit knop, maar soms gaat ook de hele tablet uit. Ik heb er nog geen duidelijk patroon in kunnen ontdekken.
    – De tablet loopt af en toe vast, bij mij toevallig een paar keer op de website nu.nl.
    – Wifi-ontvangst is redelijk, maar valt ook regelmatig weg. Is daarna wel weer snel terug te krijgen, na een bezoekje aan de wifi-instellingen.
    Heb jij deze ervaringen ook?
    Jaap

    • chattim zegt:

      Dat de tablet aan de trage kant is kun je ook niet anders verwachten voor deze strakke prijs. Dat hij stevig is en niet na een week voor de schroothoop is lijkt mij een groot plus punt. Surfen gaat redelijk, maar zoals je zegt is de wifi-ontvangst redelijk.

      De aan/uit knop is soms wat onduidelijk heb ik de indruk. Soms gaat hij niet direct aan en denk je dat hij vastgelopen is. Door langer op de knop te drukken zet je hem dan onbewust soms helemaal af en moet je weer wachten totdat hij aan gaat.

      Het scherm zelf moet je inderdaad rekening mee houden dat je soms harder moet drukken of soms niet altijd even vlot je commando’s verstaat. Maar zoals aan elk toestel went dit wel.

    • Rudolf zegt:

      Jaap,

      Hoe kan ik een ebook lezen met de tab?
      Graag advies.

      Rudolf

    • Toos zegt:

      Ik zou er graag ebooks op willen zetten,maar heb helemaal geen idee hoe ik dat moet doen, kan iemand mij misschien helpen, k zie namelijk nergens een usb kabeltje de bestanden over kan zetten van naar tablet

  3. Nikita zegt:

    Ik zit er over te denken om deze tablet te kopen, maar ik vraag mij af of ik de app documentsToGo er op kan zetten. Ik heb namelijk geen ervaring met android, maar wil de tablet gebruiken voor aantekeningen te maken en als ebook reader.

    Groetjes Nikita

    • chattim zegt:

      In principe zou dit geen probleem mogen zijn omdat de tablet een basis versie van android 2.2 draait. Als je een apk (installatie file op android) te pakken kunt krijgen van dergelijke applicatie zou dit zonder problemen moeten draaien op deze tab. Het ontbreken van de android market maakt enkel dat je niet het gemak hebt iets rechtstreeks uit deze shop te installeren.

  4. Marcel zegt:

    Ik heb toch ontzettend veel afgehaald buiten android market via http://www.freewarelovers.com/android. Download het apps naar je USB of SD kaart en installeer via APP installer. Fluitje van een cent.

  5. john zegt:

    Heb hem nu anderhalve week, en ben voor die € 149 (paradigit) best tevreden. leest lekker makkelijk, zit goede reader op, videospeler speelt alles af tot aan mijn HD filmpjes 1080 van camera toe, apks geinstaleerd waaronder ook documents to go, kranten, striplezers en de youtube download, werkt als de beste, inderdaad krijg van het afsluiten geen hoogte.
    Al met al voor die prijs verre van een miskoop.

  6. Marcel zegt:

    O ja, ga ook eens naar deze link http://apk.tweak4you.nl/index.php?dir=apks_gedeeld%2F van http://www.winmo.nl en download uit die lijst 1MDb..apk. Zet 1MDb. apk op de Yarvik en van daaruit kun je tal van Apk’s rechtstreeks op je tablet downloaden. Met lang indrukken van de aan/uit knop zet je de tablet helemaal uit. Kort indrukken van de aan/uit knop is stand-bye.

  7. wisse zegt:

    heey ik heb nog een vraagje

    1:wat is een tweak en waar kan ik dat kopen
    en is het volgen jou een aanrader of zou ik doorsparen voor een andere tablet?

  8. annabelspage zegt:

    Beste Tim. Ik heb gisteren mijn Yarvik Tab410 binnen gekregen. Nu start de Yarvik op en dan moet ik kalibreren. Gaat dat van zelf of raak ik het scherm steeds aan. Ik kan bij gebruiksaanwijzingen daar niets over vinden. Ik hoop op antwoord .
    Groetjes Anna

  9. annabelspage zegt:

    Inmiddels heb ik mijn Yarvik tablet terug gestuurd. Volgens mij werkte hij niet naar behoren. Na 2 dagen stoeien kwam ik er niet verder mee. Ik ben benieuwd hoe het afloopt.
    Groetjes Anna

  10. Kan je itunes op de Yarvik tablet zetten?

  11. marc zegt:

    IK heb hem voor een paar dagen bij media markt gekocht en ik mut zechen dt ie hetgeld iet ward is!!!!!! : ik kan er geen youtube filmpjs op bekijken adobe flash player zit er niet ob touchshreen werkt niet goed op een scala van 1-10 is ie-5

  12. annabelspage zegt:

    Nou dat was mijn idee ook al.Dat de touchshreen niet goed werkt. Hij is dus al weer terug.

  13. Android hacker zegt:

    Touchscreens moet je altijd kalibreren!
    Werkt het niet goed? folie eraf halen!

    Android market? zijn gratis tabs voor om android market weer terug te krijgen.

    De TAB410 is een snelle tab voor weinig geld.
    Traag? zet zaken uit die je niet gebruikt.

    Is ook alternatieve firmware voor te krijgen, google is je vriend!

    Accu snel leeg of wifi verbinding verbreekt steeds?
    Zet wifi scannen uit en laat scherm aan staan, dus geen power saving (scherm gaat uit na ingestelde tijd bij niet gebruiken)

  14. Fons Brugman zegt:

    Weet iemand hoe ik met mijn yarvik TAB410 een WiFi verbinding met een Modem Huawei HG655d van Online kan maken.
    Waar en wat moet ik invullen op de TAB410.

    Met mijn laptop heb ik wel een draadloze verbinding kunnen maken, mede door de cdrom.

    Alvast bedankt voor een eventuele reactie.

    Met vriendelijke groet,

    Fons Brugman

    • Tim zegt:

      Normaal gezien moet je Wifi instellingen zelf ingeven (WPA2 Key of WEP key) en deze daarna ook ingeven op je tablet. Indien je geen MAC filter hebt aangezet op je router zou dit voldoende moeten zijn. Je moet dan wel zeker zijn dat je router online kan, maar dit kan je testen door met je laptop op internet te gaan.

  15. Fons Brugman zegt:

    Ik heb sinds kort een TAB410 van yarvik, ben er wel happy mee.
    Ik gebruik hem voor video clips en films, die ik vanaf mijn laptop op een 16GB kaartje en nog een kaartje van 4GB voor foto’s.
    Alleen werkte mijn e-mail eerst wel, maar is nu plotseling verdwenen, weet niet hoe ik deze weer draadloos met mijn modem Huawei HG655d van Online verbinding kan laten maken.
    Ik houd mij aanbevolen als iemand dat weet en natuurlijk schrijft.
    Met vriendelijke groet,

    Fons Brugman
    brugman_aaj@hotmail.com

    • Fons Brugman zegt:

      Ik (Fons) heb de TAB410 via internet bij computerwinkel gekocht,
      ben met mijn TAB410 naar de winkel van computerland geweest,
      bleek dat ik met schoonpoetsen een klein knopje rechtsboven verschoven had, voor draadloos internet, probleem opgelost.
      Ik vind de TAB410 een perfect TAB. beslist geen spijt van.

  16. jonas zegt:

    ik kan geen enkel spelletje of iets anders van getjar of android market ,…. afspelen wie kan mij hier bij helpen wat moet ik nu doen voor de rest ben ik wel tevreden buiten dat de touch niet zo goed is maar ik vind het heel erg dat hij geen spelletje zoals angry birds kan afspelen als dit niet in orde komt dan doe ik hem weg

  17. Sjaco zegt:

    Ik heb een 410 gekocht bij de Kijkshop. In eerste instanyie is het een prima tablet in z’n prijsklasse. Maaaaar de mogelijkheden zijn zeer beperkt bv er kan geen flasplayer en java op gezet worden…Tevens is het een zeer langzaam apparaat…. Ik heb dus de verkeerde keuze gemaakt en nu kom ik er niet meer van af omdat kijkshop hem niet retour wil nemen…..jammer jammer……ps ik wil hem niet vergelijken met een Ipad, als je dat toch gaat doen zijn de verschillen zo groot dat je toch voor een ipad kiest. Kost wel veel meer maar dat heb ik er wel voor over…..Adieu kijkshop……..

  18. Joost zegt:

    Ik heb hem ook, gekocht als overbrugging totdat er tablets met een tegra3 of omap5 processoren op de markt komen.
    Wifi was een ramp, er viel niet mee te werken. Ik heb hem opengemaakt, de interne antenne anders geplaatst en nu is het al een suk beter (antenne rechtop gezet naast de stylus, wifi kaartje ). Hij lag horizontaal aan de onderkant dus bijna geen ontvangst als je met dat ding op schoot op de bank zit. Flash en Market (deels) aan de praat gekregen, youtube niet.
    Tip voor mensen die de HDMI poort willen gebruiken en niet aan de praat krijgen: Tablet uitschakelen, HDMI-kabel verbinden met de TV en dan pas de tablet inschakelen, Menu-knop indrukken om tussen tv en tablet te schakelen. Het beeld op de TV is goed en speelt zonder haperen HD 1080p af.
    Jammer dat je met de standaard interface (launcher) geen mappen op de desktop kunt zetten om apps te grouperen maar je kunt via de market een andere launcher installeren waarmee het wel mogelijk is ( Launcher pro of GO Launcher EX zijn goede alternatieven). Je kunt altijd weer teug naar de originele launcher.
    Verder was het geluid zeer zacht. Na het installeren van Mobo player en het bijbehorende, voor deze processor geoptimaliseerde codec pack klinkt het geluid veel beter, ook met de andere apps.

    Al met al een leuke tablet voor het geld maar zeker geen snelle jongen door de oude cpu en het langzame geheugen.

    • martyK zegt:

      Hoe heb je hem geopend? kun je dan ook bij de ingang van de adapter.Adapter is tijdens een val afgebroken en is zit een stukje vast in.
      Kan de Yarvik 410 ook opgeladen worden via de usb ingang?

  19. Sander zegt:

    Ik heb dus een Yarvik Tab 410… Echt helemaal super… Alleen heb ik 1 vraag! Nadat ik mijn Tablet geheel had opgeladen (wat aan word bevolen), wou ik mijn netwerkkabel van Upc erin stoppen voor internet op mijn tablet. Maar ik krijg dus geen verbinding! Heeft iemand een oplossing voor mij of doe ik wat fout?

  20. Arnd zegt:

    Werken flash sites als http://www.ketnet.be (voor de kinderen) hier goed op?
    Txs, Arnd

  21. esther zegt:

    ik heb er ook een en sinds gisteravond is de vebinding weggevallen en kan nu de wifi niet meer inschakelen vinkt niet groen af
    weet iemand iets

  22. Menno zegt:

    Ik heb sinds een paar dagen ook deze tablet en vind hem tot nu toe niet verkeerd. ik heb een Samsung Galaxy S. die ik van boven tot onder geflashed heb, enige ervaring met Android heb ik inmiddels wel dus. Over de meeste dingen ben ik goed tevreden of heb er vrede mee, maar over de kwaliteit waarmee foto’s en film word weergegeven (nog) niet. het lijkt wel of die in een hele lage resolutie worden weergegeven. Een instelling om dit te veranderen heb ik nog niet kunnen vinden.
    Als iemand hier een oplossing voor heeft hou ik me aanbevolen.!!

  23. martien zegt:

    mijn yarvik 410 slaat spelletjes vast wat hier aan te doen

  24. martyK zegt:

    Kan ik een yarvik 410 openen.Mijn ingang adapter is stuk( bij val is plug in tablet afgebroken of is het mogelijk op te laden via usb ingang?

  25. jordi zegt:

    Ik ben vanplan de yavik 410 tekopen ik had en pAar vragen ik lees hier dat youtube niet werkt ..? Ik hoop het wel .. En kan de tablet tegen een stootje ?

  26. peter zegt:

    wifi werkt niet. als die dan eindelijk wel eens werkt, valt die weg.
    wat kan ik hier aan doen of moet ik hem terug brengen?

    • Tim zegt:

      Tegenwoordig zijn de modale consument routers niet meer wat ze geweest zijn… Je Access Point (Wifi Router) is een heel belangrijk punt in je netwerk. Ik heb zelf een Linksys WRT54G die werkelijk het top doet!

  27. raak zegt:

    hallo ik heb een yaris tab411 kan wel mail ontvangen maar kan niet verzenden help!!!!!

  28. raak zegt:

    sorry bedoel yarvik411

  29. Liertje zegt:

    Wie weet hoe en of ik wordfeut op mijn yarvik 411 kan krijgen?
    angry birds doet hij i.d.d wel.
    De app wordfeut download hij niet.

  30. Liertje zegt:

    ik heb een yarvik 411, werkt goed.
    alleen kan krijg ik de app wordfeut er niet op, angry birds doet ie vlekkeloos.
    Wie weet hoe en of ik wordfeut er toch nog op kan krijgen?

    • Tim zegt:

      Weet dat sommige apps niet gemaakt zijn voor bepaalde versies van besturingssystemen, of bepaalde grootte van beeldresolutie. Misschien dat dit aan de bron van het probleem ligt?

  31. Hens zegt:

    Hallo Tim,

    Ik wil graag voor mijn verjaardag een yarvik tab 410 vragen. Ik zou hem graag wilen gebruiken voor het volgende, films kijken, beetje op internet surfen (youtube filmpjes, sport1 filmpjes etc) nog wat twitteren en facebook. Ook een paar liedjes erop zetten om muziek te luisteren. Zoals ik al begreep is het internet niet zo heel snel, en zijn de opties voor de tablet maar beperkt. Maar voor de dingen die ik hem wil gebruiken is het dan een aanrader? Ik hoop dat je mij kunt helpen! (als er nog meer mensen zijn die mij wat tips kunnen geven stel ik dat zeer op prijs)

    Groeten, Hens

    • Tim zegt:

      Dag Hens,

      Indien je graag voor een modale prijs dergelijk iets wil proberen is dit zeker een aanrader. Wil je het neusje van de zalm zul je naar een ipad of een duurder model van zo’n android tab moeten grijpen.
      Voor een instap model en heb je alvast na wat prutsen een super tablet die zeker nog vele uren plezier zal bieden.

      Grtz, Tim

  32. Monteur zegt:

    Hoe kan ik de Yarvik tab410 voorzien van andere ROM software?
    Iemand enig idee hoe ik de bestaande Android er af kan halen, en hem kan voorzien van aan andere ROM versie?
    Bedankt

  33. jonathan zegt:

    Krijg met mijn tab411 geen toegang op de pc weet iemand hoe dit kan???

    • Tim zegt:

      Je moet voor te beginnen mappen delen alvorens deze zichtbaar zijn voor andere toestellen. Ook belangrijk is dat je een file browser hebt op je Yarvik.

  34. Roberto Westhoff zegt:

    Heb vandaag een Yarvik 410 gekocht en zou graag wuillen weten of ik daar gewoon,Skype op kan instaleren en MSN om met verre familie te chatten.Wie kan mij aan dit antwoord helpen.

  35. Marga zegt:

    Wie weet hoe ik muziek- en/of fotobestanden vanaf een pc op de Yarvik TAB410 over kan zetten? Wanneer ik dat met behulp van een usb-stick probeer, dan kan ik de usb-stick niet openen op de tablet. Hoor graag meer hierover. Alvast bedankt!

  36. Johan zegt:

    Hoi, ik heb voor mijn zoontje de Yarvik TAB4111 gekocht en wil er graag apps opzetten. Als ik naar de android market ga MOET ik een GMAIL account koppelen waar al een android toestel aan gekoppeld is.
    Zelf heb ik een HTC telefoon en heb voor de Yarvik dus hetzelfde account gebruikt alleen is nu mijn vraag, Hoe kan ik de Yarvik toevoegen aan dit account? de enige optie die ik heb is om de APPS te downloaden naar mijn HTC…..staat op het scherm van Yarvik….word er een beetje gek van :’-(
    Mocht iemand een tip weten…alvast hartelijk bedankt!!!!!!

  37. wil bosch zegt:

    kan ik een dongel gebruiken voor mijn yarvik en hoe instaleer ik dat

  38. Bert de Geus zegt:

    Goedemiddag Tim,

    Hoe krijg ik App’s op mijn Yarvik 411? Bv die van de nu.nl.

    Alvast mijn dank. Met vriendelijke groet,

    Bert

    • Tim zegt:

      Elke setup bestand voor Android heeft als extentie .apk … zoek in google naar de naam van je app + “APK” in je zoekopdracht. Indien het freeware is zul je deze zeker kunnen vinden. Sommige sites hebben een download pagina waar je het bestand van kunt afhalen. Na het downloaden moet je deze installeren door erop te “klikken” in je filebrowser die op je Yarvik staat. Succes!

  39. Gos zegt:

    he hallo allemaal,

    Wij hebben een yarvik tab 411 die geen wifi verbinding meer wil maken.
    Na het aanzetten van de wifi gaat hij na ca. 10 sec. weer uit. (bij de security settings hebben we wel de wireless networks aanstaan…). Wellicht zijn er meer met dit probleem.

    • Fons Brugman zegt:

      Hallo Tabletbespeler,
      rechtsboven zit een klein-schuif-schakelaartje.
      Met het schoonvegen, had ik deze (zonder het in de gaten te hebben) naar rechts geschoven.
      Ik kon niet meer op draadloos internet komen.
      Misschien moet je deze even goed naar links bewegen.

      Fons

      • Gos zegt:

        Fons,op de 411 kan ik echt geen schuif-schakelaartje ontdekken; dat is wellicht op de 410 zo…..

  40. Miranda Driehuis zegt:

    Ik heb een 411 gehaald.. Helaas krijg ik deze op geen enkele manier in contact met wifi. Iemand tips of ideeen wat ik fout kan hebben gedaan? Liefs

  41. ro ma zegt:

    13 jan 2012
    sinds een week de yarvik 411. maar er is toch iets vreemds….. het 16GB micro-sd kaartje dat geweldig functioneerde in mijn vorige tablet point of view mobii7 doet ’t totaal niet in de yarvik 411. het kaartje wordt wel gemound en is zichtbaar, maar direct daarna verschijnt de mededeling dat ie weer veilig verwijderd kan worden. de inhoud van het kaartje is niet te benaderen, want niet zichtbaar. en er staan toch fraaie eigen foto-series en eigen video’s op en e-books. heel belangrijk!
    voorts: van de beide mini-usb ingangen geeft alleen de eerste energie af. maar accepteert geen usbmemorysticks. accepteert wel een muis, dus ook wel een toetsenbord. heeft iemand oplossingen? ro.mar@live.nl

  42. husran zegt:

    Ik heb ‘m gister aangeschaft maar he behoorlijk spijt ervan ’t werkt niet zoals ’t moet werken power knop probleem,surfen is een probleem bijna alles wel. ik ga morgen wéér terug mee naar de winkel. Mensen díe het nog niet heeft aangeschaft zonde vóór je geld.:(

  43. esther zegt:

    ik heb hem ook en ben er tevreden mee ik heb zelf de androidmarket erop gezet en werkt prima

    • husran zegt:

      Op mijn SD kaart staan mp3’s en mp4’s. Mijn TAB411 ziet deze bestanden niet en ik kan ze dus niet afspelen.weet iemand hier een oplossing voor.Alvast bedankt.

      • Tim zegt:

        Check google “player pro + apk” en je kan tonnen installatie files (apk-files) vinden, deze zet je op je chip en runt het via je browser op je tablet. Succes!

  44. ro ma zegt:

    toch heb ik het idee dat het os android z’n beste tijd heeft gehad, althans als os voor tablets. zodra windows 8 uit is en oke blijkt, en daar ziet ’t naar uit (ms zal zich wel wachten voor de blamage van een flop), zal w8 de markt voor niet-apple tablets overnemen! maar dan moeten er uiteraard ook allerlei lightweight windows apps voorhanden zijn…………….
    mijn y GO411 heeft het probleem dat het 16gb microsd kaartje, althans de inhoud ervan, niet wordt weergegeven. de beide usb-slots (slot 2 voor usb-sticks etc…=alles wat e-voeding nodig heeft — slot 1 voor aansluiting op pc) zijn bij nader inzien in orde. de gebruiksaanwijzing is op dit punt niet duidelijk: geen uitleg of beschrijving. voorts is het jammer dat ingrijpen in het os en updaten naar een nieuwere versie van android niet mogelijk is.
    maar de ruimte van 4gb is dan ook te klein. op het gebied van computeren ben ik toch zo langzamerhand een hele baas, maar deze tablet met 2.3 gingerbread geeft toch wel wat hoofdbrekens. eerder had ik een point of view mobii 7 met 2.1.. dat weliswaar in alle opzichten de helft minder had, maar ook de helft minder problemen (tot ‘ie de geest gaf).
    ro.ma 15jan2012

  45. Iris zegt:

    Kun je me misschien vertellen welk tweak tooltje je hebt geinstalleerd? Overal lees ik slechte reviews, nu heb ik hem zelf gekocht en het kalibreren scherm is nog niet naar voren gekomen.. kun je me helpen of vertellen hoe ik kan kalibreren?

    • rombout mager zegt:

      vrijwel alle computergerelateerde spullen zijn weerbarstig in het gebruik. ze zijn gemaakt voor de volhouders onder ons. en! volhouden loont. calibratie van het scherm: heb je de gebruiksaanwijzing gelezen? klik de puntjes in de hoeken van het scherm en klaar. loop je getyar na, dan kom je van alles tegen. het blijft experimenteren. ook bij het lezen van een boek op een tablet moet je eerst even leren hoe dat precies werkt. tja…. je moet er een hobby in hebben.
      over het probleem dat het 16gb microsd kaartje, althans de inhoud ervan, niet wordt weergegeven, het wordt gemound en daarna direct weer dismounted, blijkt een algemeen probleem van de 411. heeft de 410 dat ook? ik gebruik nu een 16gb usb stick. dat is wel opletten, want kwetsbaar voor onvoorzichtigheid. ik wacht nog op antwoord op een mailtje naar yarvik/sweex. ben benieuwd of dat ooit komt. gaat ’t fenomeen mij vervelen (want uiteindelijk zeer frustrerend), dan ruil ik de 411 in voor een ander. het archos equivalent schijnt erg goed te zijn! dat kan yarvik toch niet opzich laten zitten? ro.mar@live.nl – rombout mager

  46. Marco zegt:

    help me !!

    mijn tab heeft het altijd perfect gedaan maar nu opeens als ik wil opstarten blijft het scherm hangen ben ten einde raad

  47. Jellie zegt:

    Ik zit er zelf ook over na te denken om zo’n tablet te kopen, maar jij zei dat die soms een beetje traag was. Daarom was mijn vraag:
    Kun je daar wat tegen doen? en zo ja: hoe dan??
    Ik hoop dat je snel op deze vraag reageert want dan weet ik als ik hem wel of niet wil! :-))
    alvast bedankt!

  48. Arjan zegt:

    HELP, ik heb een Yarvik 411 10″ gekocht voor mijn bejaarde moeder, zodat ze met haar klein kind kan skypen. In de winkel heb ik gevraagd of dat kon en skypen kon zeiden ze, echter er lijkt een addertje onder het gras te zitten; je kunt inderdaad skypen alleen niet met beeld.
    Weet iemand hoe ik dit moet aanpakken of dat ik niet voor skype moet kiezen maar bv voor msn of een ander programma…

  49. Martien zegt:

    Hoe moet ik wi-fi instellen
    en welke instellingen moet ik nog meer doen.
    voor een Yarvik 411

Geef een reactie

Kalender

augustus 2011
M D W D V Z Z
« Mei   Sep »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Blog Stats

  • 203,580 hits

My Bookmarks

